להביט, להקשיב, להבין

כלים לניהול דיאלוג ולהפקת מיטב ממפגש בינאישי ומקצועי

אחת המיומנויות האבודות של התקופה הזאת, היא אמנות ניהול השיחה. הכישור הבסיסי והחשוב ביותר בתקשורת בינאישית יומיומית הולכת לאט-לאט לאיבוד בסבך של תחליפים דיגיטליים, הפרעות קשב ואינספור רעשים וגורמים מסיחי דעת אשר מקשים מאד עלינו לנהל כהלכה את אחת הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר לתקשורת פוריה ומועילה: השיחה.

יהיה זה ראיון עבודה, תהיה זו פגישת עסקים, שיחת משוב, ראיון עם איש תקשורת או שיחת התייעצות בין חברים למקום העבודה - מעטים יודעים כיצד לנהל שיחה, להפיק ממנה את המיטב ואת המירב; להעביר מסרים, ובעיקר: לזהות את המסרים שהצד שממול מנסה להעביר  לנו, אם באמצעים מילוליים ואם בתקשורת בלתי אמצעית.

היכולת לנהל שיחה ודיאלוג מעמדה של מודעות והכרה הכרחית להצלחה לא רק בעסקים ובניהול, אלא גם במגע השוטף עם עובדים, קולגות, שותפים ואפילו יריבים.

בהרצאתו יעביר שי גולדן - עיתונאי ומארח בתוכניות רדיו וטלוויזיה, אשר ניהל מאות מפגשים וראיונות, את הסודות המקצועיים ואת הכלים הנדרשים לקיים ראיון ושיחה, מפגש של אחד על אחד או של אחד מול כמה משתתפים. החל באמנות ההקשבה, דרך מיומנות הבנת וזיהוי המסר, עבור בזיקוקו לתמצית ברורה וחדה, לצד זיהוי המסר הסמוי אשר מתחת לפני השטח והפיכתו למסר גלוי. בסדנא נעבוד על מיומנויות תקשורת הכרחיות להצלחה בתחום הדיאלוג ועל כלים לחלץ ״כותרת״ או ״שורה תחתונה״ מכל מפגש. נלמד כיצד להשתמש בהומור, כיצד להפעיל אמפטיה ומתי להיות אסרטיביים והחלטיים.

ההרצאה מיועדת למנהלים בארגונים, מהדרגים הזוטרים ועד לצמרת; , גם לאנשי עסקים ומנהלים שמיומנות השיחה שלהם היא לעיתים ההבדל בין הצלחה לכישלון, בין הישג לבין תבוסה.